محمد جواد جوکاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون ضمن تکذیب این شایعات از مردم درخواست کرد: از انتشار اخبار بدون منبع خودداری کنند، چرا این سبب ایجاد تشویش و نگرانی در بین جامعه می‌شوند، مردم سعی کنند اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند و متن‌های بدون منبع منتشر شده در فضای مجازی را برای یکدیگر ارسال نکنند.
کد خبر: ۸۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: چند روزی است در فضای مجازی متن‌های در حال انتشار است که علت شیوع بیماری کووید-19 یا همان کرونا در شیراز را حضور و اسکان 750 روحانی از قم اعلام می‌کنند.
هر چند این متن‌ها پر از ضد و نقیض است و جاهای مختلفی مانند باغ جنت، حرم حضرت شاهچراغ (ع) و غیره را محل اسکان روحانیون قم اعلام کردند و این خود نشان از شایعه بودن این اخبار دارد اما ما سعی کردیم این موضوع را بررسی کنیم.
محمد مهدی شکوهی مدیر روابط عمومی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با بیان اینکه زائرسراهای حرم مطهر به صورت غیررسمی از 25 بهمن و به صورت رسمی تعطیل هستند و هیچ مسافری را پذیرش نمی‌کنند، گفت: هر چند زائراسراها یکی از مجموعه‌های خدماتی مرتبط به حرم شاهچراغ (ع) است و به حرم مطهر ربط مستقیمی ندارد اما این زائراسراها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل است.
وی اظهار داشت: حرم مطهر خود برنامه‌هایشان را کاملا تعطیل کرده است چرا باید وقتی برنامه‌های حرم تعطیل است، زائراسراها باز باشد؟ مردم واقعا چرا باید چنین شایعاتی را باور کنند، وجود چند روحانی در کنار هم جلب توجه می‌کند، 750 روحانی رو چطور کسی تابحال ندیده است؟
شکوهی بیان کرد: مردم دچار نگرانی هستند، اما اگر با دقت بیشتری به چنین اخباری دقت کنند خواهند دید که چنین اخباری به دور از ذهن است و آنها را باور نمی‌کنند.

یکی دیگر از مکان‌ها اعلام شده در فضای مجازی باغ جنت است، باغ جنت همواره در تعطیلات نوروز به عنوان محل اسکان مسافران نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصغر سروی شهردار منطقه چهار، تمام تماس‌های ما را بدون پاسخ گذاشت، البته با حضور در کنار باغ جنت خواهید دید که خبری از حضور اسکان در آنجا نیست ولی باز برای اطمینان با سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز تماس گرفتیم.

حمید جورکش  این اخبار را تکذیب کرد و گفت: نه فقط در این ایام بلکه تمام مکان‌های اقامتی زیر نظر شهرداری در تعطیلات نوروز نیز از پذیرفتن مسافران معذورند، بنابراین اسکان مهاجران و مسافران در کمپ‌های اقامتی شهرداری صحت ندارد.
گفتنی است، پیش از شیراز نیز شایعاتی در مورد اسکان مهاجران قمی در کازرون در فضای مجازی منتشر شد، که محمد جواد جوکاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون ضمن تکذیب این شایعات از مردم درخواست کرد: از انتشار اخبار بدون منبع خودداری کنند، چرا این سبب ایجاد تشویش و نگرانی در بین جامعه می‌شوند، مردم سعی کنند اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند و متن‌های بدون منبع منتشر شده در فضای مجازی را برای یکدیگر ارسال نکنند.

برچسب ها: روحانی ، اسکان ، شیراز ، قم ، شایعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار